söndag 21 november 2010

Babysim

Idag var en stor dag i mitt liv för det var nämligen dags för babysim. Vi var i simhallen lite efter 8 jag, mamma, pappa och Sebastian som stod för filmen och de flesta fotona idag. Han var jätteduktig och vi är så glada att denna dag blev förevigad.

Jag fick följa med in i pappas omklädningsrum och sedan gick vi ut i simhallen som var gigantisk. När alla var samlade var det dags att komma ner i vattnet. Jag var ganska avslappnad och lugn samtidigt som jag var glad och uppspelt. Bra kombination!
Det blev en hel del skvättande från min sida… tur att det var en stor bassäng så att jag slapp skvätta ner allt för många föräldrar och bebisar. Det fanns så mycket att titta på samtidigt som det var roligt att bada. Bebisar överallt, min kompis Alvin, stora fina lampor i taket och mamma och pappa som grejade med mig hela tiden.

Dagens övningar var bl a att mamma och pappa skulle lära sig olika grepp för att vi ska bli trygga i vattnet. En simfröken vattnade mig över huvudet med en vattenkanna. Som avslutning kom det upp en skatt i mitten samtidigt som alla sjöng en fin sång. Vi sjöng massa fina sånger ihop.

Roligast var att Alvin var där och att vi hade likadana badbrallor. Jag som var lite orolig att de andra bebisarna skulle skratta åt mina.

När vi kom hem fick jag fruktgröt och sedan somnade jag gott och sov i ca 2 timmar. Jag var så trött efter simningen. Nu ska jag vila, busa och ha det gott resten av dagen.

DAGENS BILDER

1 kommentar:

  1. Spännande upplevelser du får.
    Det ska böjas i tid, det som krokigt ska bli.

    SvaraRadera