lördag 20 november 2010

Julmarknad

Imorse bar det iväg på utflykt. Nu när jag ser en bil så låter jag ”ptrrrrrrr” med munnen. Föräldrarna tror i alla fall att det är så för det har hänt några gånger.

Efter en stunds brummande var vi framme på Wapnö gård. Första julmarknaden och den fick jag uppleva i ett vackert vinterlandskap med snö.
Familjen gick runt och smakade på ostar, glögg, marmelader, korvar, bröd, honung, must och godis. Själv fick jag hänga på mammas mage i bärselen. Det var lite jobbigt för det var varmt och mycket folk. Både mamma och pappa blev irriterade på en del människor som plöjde sig fram för att få sig ett smakprov och inte alls tog hänsyn till lilla mig.
Det var skönt när vi åkte därifrån och det blev lite lugn och ro igen.

På vägen hem stannade vi och släppte av Sebastian och Emma som skulle iväg på äventyr. Sedan gjorde vi ett kort stopp till hos gammelmormor och gammelmorfar. Gammelmorfar sov men gammelmormor var vaken. Hon tyckte att jag hade vuxit jättemycket sedan hon såg mig sist.

Hemma fick jag god mat och sedan sov jag i 2 timmar. Det gäller att samla krafter idag för imorgon är det äntligen dags. Mitt första babysim!!

MER BILDER

1 kommentar:

  1. Det är alltid jobbigt att trängas bland en massa folk.
    Så mysigt det ser ut när du sitter i gammelmormors knä. Ni är så fina.
    De andra korten var också bra och bäst blev du och pappa. Ni var riktigt lika på det kortet, med ett mysigt leende.

    SvaraRadera