måndag 1 november 2010

Hamrat och skruvat

Idag har jag och mamma grejat hela dagen. Vi har hamrat och skruvat. Hon har byggt ihop hyllan vi köpte på IKEA igår och jag har skruvat och slagit på grejerna i min gåstol. Det blev fint i vårt sovrum nu och mycket mera plats.

Mormor var här en kort visit för att få lukta lite på mig. Idag när hon kom så var det inte den vanliga, goa Mio-doften, fast mormor åtgärdade det och strax därpå luktade jag gott igen.

Det är lite klurigt det där med vintertid. Mamma och pappa kämpar med att dryga ut sista timmarna och jag kämpar med att hålla mig vaken. Tillsammans ska vi nog få det att bli bra.

Föräldrarna fortsätter med att försöka lura i mig välling på kvällarna. Det smakar konstigt och jag vill inte ha. Jag blir riktigt arg och skriker.
Mamma har t.o.m. försökt att ge mig det med sked för att jag ska få smak på det… det gick sådär. Jag trodde ju att det var den goda gröten jag fick.
Näpp, fortfarande är mammas mat godast. En riktig liten ”tuttis” är jag säger hon.

3 kommentarer:

  1. Vad fina grejer du har att titta och leka med. Är det de som du slår på?

    SvaraRadera
  2. Ja, själva bordet kan man slå på (även lite på leksakerna) och alla grejer som är på bordet kan snurra runt och låta. Det är spännande!

    SvaraRadera
  3. Säg till din mamma att hon blandar i lite messmör! Det blir lite sötare och sedan som ett litet + blir det gott för magen!!
    Kram Lotta

    SvaraRadera