tisdag 2 november 2010

Trött men tillfreds

Denna dag har jag och mamma tillbringat inomhus. Jag har varit ganska trött, men ändå tillfreds med det mesta. Efter frukost var jag trött och mamma stoppade in nappen, gav mig min snuttis och lade mig i hennes säng. Jag somnade gott och sov ca 20 minuter som jag brukar efter frukost.

Eftersom vi fortfarande kör sommartid så blev det sen middag. Sedan lekte vi en stund och jag hjälpte till att slå in några julklappar.
Efter det så satt jag en stund i min gåstol så att mamma kunde ta hand om köket. Rätt som det var så hörde hon ett prasslande ljud och fick se glada mig som hade lyckats plocka upp en julklapp ur påsen som stod bredvid. Mamma sa att jag fick vänta till julafton innan det var dags att öppna.

Sedan vilade vi middag. Jag somnade vid 15-tiden och sov fortfarande när pappa kom hem strax efter 16. Mamma fick inte så mycket gjort då, för jag somnade på henne och hon ville ligga kvar och mysa med mig.

Ikväll var det dags för bad ihop med pappa. Så som jag plaskade och simmade borde jag ha tagit simborgarmärket vid det här laget.

1 kommentar:

  1. Det är bra om du tränar på att både öppna och dela ut julklappar, så du vet hur man gör på julafton

    SvaraRadera