fredag 26 november 2010

Jul på Liseberg, första tanden

Idag har varit den kallaste dagen i mitt liv. Familjen planerade en utflykt och utflykt blev det.
Vi åkte till Liseberg där det var julstämning på hög nivå.
Massa fina lampor överallt, julmusik och så luktade det gott överallt.

7 minusgrader var det och alla tyckte att det var kallt förutom jag som hade det varmt och mysigt i vagnen.
Jag åkte Farfars bilar med mamma och Sebastian som fick köra. Sedan träffade jag en stor, grön kanin med tomteluva.

Mamma hade med sig en flaska med vatten och vällingpulver som pappa fixade i ordning. Nu har jag nämligen lärt mig att dricka välling och tycker att det är jättegott!

Slurp slurp sa det och så var flaskan tom. Tur att mamma har mat kvar också för nu har jag stor aptit!

En annan ganska stor grej är att min första tand har kommit fram.

1 kommentar:

  1. Oj då, nu har du träffat en STOR skutt, och grön var han. Din mamma och Sebastian såg ut att vara lite röda på kinderna, har de solat eller var det något som bitit dem i kinderna.

    SvaraRadera