söndag 5 december 2010

Babysim och julpyssel

Inatt sov jag bra och vaknade kl 6.30 imorse. Som tidigare mornar låg jag då och sjöng.
Mamma försökte efter lite frukost få mig att sova en stund till men det gick inte. Hon ville väl att jag skulle vara pigg när det var dags att åka till simhallen.

När vi hade kommit ut från bilen skyndade vi oss. Jag fick fullt av små, kalla snöflingor i ansiktet och gjorde några söta grimaser. Plötsligt såg jag det stora huset med alla bassängerna och då blev jag tossig av lycka.

Idag fick vi lära oss några nya grepp. Bl a ett där jag ligger på mage med hakan över mammas eller pappas armbåge och har ena armen på deras underarm och den andra på överarmen. Framför mig flöt det leksaker som jag ville fånga och vips så sparkade jag med fötterna. Precis så skulle man göra sa simfröken, för det var grunden till att kunna simma själv så småningom.
Jag fick även testa att ligga på rygg på en dyna som flöt i vattnet. Jag låg nästan helt stilla och tyckte nog att det var väldigt mysigt.
Vattenkannorna åkte fram idag också, men idag var det mamma och pappa som skulle vattna mig och inte simfröken.
Man ska ha ögonkontakt när man leker ”nu kommer det vatten”, men det var lättare sagt än gjort. Jag hade så fullt upp med att titta på alla andra bebisar och var lyrisk över en lila/rosa dinosaurie som kom flytande.

Efteråt var jag trött. Den där John Blund måste ha gömt sig i ett utav skåpen i omklädningsrummet. Han följde även med i bilen på väg hem för det gick bara inte att hålla sig vaken.

Efter en halv tallrik fruktgröt somnade jag som en stock och sov i 2 timmar.

Eftermiddagen har varit mysig. Jag, Emma och Mamma har pysslat i köket. De lagade kolor och lyssnade på julsånger. Jag sjöng med ibland och gjorde det extra stämningsfullt… ”lalalaa lalla laaa”.

En sak som är väldigt bra med mig är att när jag vaknar så är jag världens goaste och gladaste lilla kille… oftast i alla fall.

1 kommentar:

  1. God middag, kanske man ska säga, du ser lite yrvaken ut.
    Fick du smaka på kolan de gjorde?
    Och så har du varit och simmat i dag igen.
    Du flöt på vattnet hörde jag. Det är väl skönt.

    SvaraRadera