måndag 27 december 2010

Farmor på besök

Äntligen så mår jag bättre. Jag har inte haft så mycket feber och varit mycket piggare. Tyvärr så inser jag inte mina begränsningar och går på högvarv så fort jag vaknar. Krafterna som annars kan räcka ganska länge tar ganska fort slut nu. Jag har med andra ord sovit många gånger och lekt som tusan när jag har varit vaken.

Farmor kom hit en stund i eftermiddags. Hon hade med sig julklappar. Jag fick 3 st. I det första paketet fanns en jättehäftig grej som man kan göra massa grejer på. Snurra, vrida, vända mm. Den hade olika ljud och kunde blinka också. Ännu bättre var att man kunde sätta upp den på små ben, så nu när jag har blivit så duktig på att sitta var det lätt att leka med den.
I andra paketet låg en tröja som farmor hade stickat och broderat på. Den hade vacker, blå färg och så stod det ”Mio” på den. Tänk vilken duktig farmor jag har!
I paket nummer tre hittade jag en bok. Det fanns olika motiv på varje sida och en flik som man kunde dra ut för att läsa vad bilderna föreställde. Den ska vi läsa många gånger.

Roligt att farmor kom och hälsade på och tack för alla fina grejer.

1 kommentar:

  1. Vilken fin tröja. Hoppas du kan använda den många gånger innan du växt ifrån den. Man skulle kunna spraya växtra på alla de små fina kläderna, i alla fall så det går att ha mer än ett halvår.

    SvaraRadera