söndag 26 december 2010

Öroninfektion

Igår kväll slog feber och grejer till med sin fulla kraft. Den pendlade från 38,5 – 39,8. Jag fick ligga i bara blöjan och sova och var så liten och hjälplös. Alvedonen hjälpte bara en liten stund, så mamma ringde sjukvårdsupplysningen och de tyckte att vi skulle beställa tid till en doktor idag. Trots att jag var så dålig tittade jag upp och gav mina föräldrar ett litet léende. Jag måste vara unik!

Jag hade feber tidigt på morgonen men verkade ändå piggare. Vid 10-tiden bar det av till doktorn. De tog lite prover på mig och sedan tittade någon mig i öronen. Oj så rött och svullet det var där. En kraftig öroninfektion hade jag fått i mitt vänstra öra. Det högra mådde lite bättre.
Efter ytterligare lite kontroller blev jag påklädd och instoppad i bilen igen. Vi fick stanna på Apoteket på vägen och köpa medicin som jag ska äta i 5 dagar. Den smakar väldigt illa men jag är ändå duktig.

Efter en flaska välling och lite ”mamma-mat” somnade jag och sov till 15.30. Mamma och pappa somnade även de. När de vaknade igen hade jag lyckats få tag på sovrumsgardinen mellan spjälorna och dragit in den i sängen. Jag hade skitkul och föräldrarna visste med en gång att jag mådde bättre.

Sedan fick jag lite puré som smakade gott och efter det ville jag leka en stund. Alla leksaker plockade jag ut ur backen. Jag spelade, grejade med klossar, körde bil och rullade boll.
Krafterna är inte riktigt tillbaks, men snart så...

Jag har fått min fjärde tand också och så har jag lärt mig vinka.

1 kommentar:

  1. Det är bra att det finns hjälp att få när man är dålig. Bra att de jobbar även när det är julhelg.
    Nu ska du få se att du blir bra.

    SvaraRadera