fredag 31 december 2010

Gott nytt år!

Nu har jag upplevt min första nyårsafton också. Det var en ganska rolig sådan. Jag har mått mycket bättre (lite rälig hosta och snorig bara). Sista penicillinet är nersvalt och ett bra avslut på året med andra ord.

Familjen var hemma fram tills på eftermiddagen. Hela dagen tog vi det lugnt och busade om vartannat.
För att fira att det var nyårsafton fick jag lax till middag. Egentligen var maten för sådana som är äldre än 8 månader, men jag fick testa lite och det gick hur bra som helst. Dessutom så tyckte jag att det var gott och roligt att tugga på potatisbitarna och ärtorna.
Jag fick mig ett välbehövligt bad. Det har inte blivit så mycket badande sista tiden eftersom jag har varit dålig, men idag var det äntligen dags. Min nya badleksak som jag fick av mormor och morfar i julklapp fick också bada.

Kvällen tillbringade vi hos Eva och Tiger. Efter en kort stund blev jag trött, fick gröt och sedan somnade jag. Sover jättebra i resesängen och föräldrarna väckte mig igen ca 23.15 när det var dags att åka.
Det blåste jättemycket ute, men i bilen var det skönt. Mamma hade gjort välling som jag fick strax innan tolvslaget. Det är inte alla som skålar in det nya året med välling!
Sedan fylldes himmelen av massa olika färger samtidigt som det lät ganska mycket. Men jag var inte rädd det minsta.

Vi var hemma vid 1-tiden och då var jag fortfarande vaken. Efter ytterligare lite välling och åtta armhävningar så somnade jag gott i min underbara säng.

Bilden nedan är tagen efter tolvslaget. Så pigg var jag då.

MER BILDER

1 kommentar:

  1. GOTT NYTT ÅR
    Nu ska du ha det bra i år.
    Snart du på tårna går.
    Du kanske gör en kullerbytta
    kanske gör du lite nytta,
    hjälper mamma
    att damma
    ha det riktigt bra
    så ses vi en da.

    SvaraRadera