fredag 17 december 2010

Julpynt

Jag har namnsdag idag... det har morfar också. Han ska få en go kram nästa gång vi träffas!

Igår blev mamma jättedålig. Hon gick och lade sig samtidigt som mig kl 19 och var halvt medvetslös. Hoppas att jag inte ärver hennes migrän!
Jag vaknade vid 3-tiden inatt och var hungrig för nattmålet som jag brukar få vid midnatt uteblev. Då fick mamma också snällt kvickna till. Sedan fick jag för mig att det var morgon trots att jag var trött.
Mamma somnade om vid 5-tiden med mig på magen. Jag mådde inte heller bra. Jag snorade, rosslade och var varm. Så där satt mamma med mig i famnen och vi kunde sova två timmar till.

Jag har varit ovanligt gnällig idag. Kan bero på att jag sovit konstigt, är förkyld och att tänderna kliar något fruktansvärt.
Men vi har fått dagen att gå. Mormor var här en stund och hjälpte mamma. Världens bästa mormor!
Sedan har jag hjälpt mamma att städa. Jag har åkt runt och dammat hela vardagsrummet med en handduk som jag tyckte var rolig. Har även skrikit hejarramsor åt dammsugaren.

Mamma och mina syskon har julpyntat lite. Granen med alla fina lampor, glitter och färgglada kulor är framplockad. Två tomtar har också kommit fram. En som står under granen och en som tillfälligt fick sitta framför.

1 kommentar:

  1. Idag har "Tomtenisse" och hans morfar namnsdag.
    GRATTIS båda två.

    SvaraRadera