lördag 18 december 2010

Firat i förväg

Efter en lugn förmiddag väntade en intensiv eftermiddag. Vi packade ihop alla grejer som skulle med och begav oss iväg till farfar och Eva.
Det var massa folk där… Farbror Krille, Faster Helen, Janne, Mi, Tiger, Erik, Linda, Tommy, Ove och så vi 6.

Rätt som det var bankade det hårt på dörren och en rödklädd, skäggig sak lufsade in. Det var tomten!
Denna tomten var inte så läskig utan ganska snäll. Jag satt i hans knä och hjälpte till att dela ut julklappar och där fanns även paket till mig.

Jag fick ett jättefint får som lät roligt och var mjukt av Farbror Krille. En ny favorit kanske?
En boll, kläder, sängkläder, lampa, "lära-gå-vagn", väska, bok (passande ”Emma och lillebror”), byggklossar, bilar mm. Tänk så snäll jag måste ha varit. Så många fina paket och julafton har inte ens varit än.

Sedan var jag trött. Kvällsgröten blev det ingen ordning med alls. Efter lite stonkande så somnade jag som en stock trots att de andra fortsatte firandet.

Vaknade när det var dags att åka hem, men trots att jag var trött var jag glad. När vi kom hem var jag pigg, men efter att ha provat några utav mina nya grejer blev jag trött och somnade igen.

KLICKA HÄR FÖR MER BILDER

1 kommentar:

  1. Vilken tur du har. Du kommer säkert att få träffa tomten igen.
    Du passar jättebra som tomtenisse.

    SvaraRadera