fredag 24 december 2010

Min första julafton

Det första jag gjorde imorse var att kolla om tomten hade varit på besök inatt och det hade han minsann.
Jag fick ett stort paket som prasslade roligt och strax därpå hade jag fått bort papperet. Inuti fanns en genomskinlig väska med massa, mjuka byggklossar. Man kan bygga, lära och pussla med dem och så fanns det siffror och fina motiv.
Brorsorna hjälpte mig att bygga torn som jag sedan fick riva.

Sedan har vi firat i Falkenberg hos morbror med familj. Mormor och morfar var också där.
Jag fick favoritmaten spagetti och köttfärssås och sedan sov jag en stund.

När jag vaknade tittade alla på Kalle och hans vänner, och jag fick vara med.
En stund senare kom tomten men han hade så bråttom att han lämnade julklapparna vid ytterdörren.

Jag fick massa fint! Kläder, matskålar, nalle, keyboard som blinkade och spelade, klossar som man ska lägga ner i rätt hål i en låda, haklapp, badlakan, bil, badleksak, pekbok, bok och lite till.

Sedan var jag ganska trött igen. Tur att resesängen var med för den är skön att sova i.
Har haft ganska hög feber idag, men ändå har jag varit med en hel del. Hostat har jag också gjort och det syns på mig att det gör ont i halsen för jag grinar illa.

När vi kom hem fick jag lite risgröt som Sebastian matade mig med. Det var jag inte alls sugen på och det växte i munnen. Kanske gjorde den ont att svälja.

Efter att ha tittat en stund på mina fina saker var det dags att sova.
Jag fick lite välling och somnade på stört. Plötsligt fick jag hosta och ALL välling kom upp igen och landade på mammas mage, bröst och hals. I all förskräckelse lade jag ner huvudet och kinden i geggan och pappa fick komma och hjälpa oss. Tvättning och ny pyjamas.
Nu har jag fått min första Alvedon så vi hoppas alla att jag mår bättre imorgon.

Vi har trots sjukdom haft en helt underbar julafton. Min allra första som sagt.

KLICKA HÄR FÖR MER BILDER

1 kommentar:

  1. Det var en händelserik julafton. Sååå många julklappar du fick.
    Hoppas bara att din förkylning snart går över.

    SvaraRadera