lördag 25 december 2010

Stackars lilla mig

Under natten blev jag sämre. Jättehög feber och en hosta som inte var av denna värld. Vi skulle till mormor och morfar idag på finmiddag och det verkade inte som att vi skulle komma iväg. Men efter frukost ville jag leka en stund och blev piggare, då beslutade vi oss för att åka i alla fall.
Jag fick jättehög feber hos mormor och morfar också och somnade med huvudet i pappas hand. Mamma doppade min napp i kallt vatten med jämna mellanrum och det verkade jag tycka om. Välling har också varit gott och jag fick t.o.m. i mig spagetti och köttfärssås och mosad banan till efterrätt.
Nu är jag inte stor och det är faktiskt lite synd om mig. Det gör ont i halsen också för jag blir arg när jag hostar. Hostar jag för mycket så kräks jag.

Mormor busade med mig lite för att liva upp stämningen. Hon tänkte servera något gott till middag idag.

1 kommentar:

  1. Stackars lilla Mio (och hela hans familj).
    Det är inte roligt att vara sjuk och ha ont och inte kunna tala om var det värsta onda sitter.
    Du kanske hade tyckt om glass? Det får större barn när de har feber. Kallt vatten går också bra.
    KRAM

    SvaraRadera