onsdag 15 december 2010

Sitta lite

På morgonen, efter mitt morgonmål, brukar jag sova en stund till. Idag efter lite tutte och morgonmys gick vi upp en stund och sällskapade syskonen vid frukostbordet. Mamma drack kaffe och gjorde lite välling till mig. Nu kräver jag mer mat så det räcker inte med mammas mat även om den fortfarande är väldigt god.
Precis när vällingen var lagom varm och vi hade sagt ”hej då” till syskonen trodde mamma att väggarna skulle rasa samman, men det var bara renovering hos grannarna under oss. Det brötade, hamrade och vibrerade. Mamma fräste något med betonghus.
Lite innan halv tio blev det tyst och vi kunde somna om båda två. När vi vaknade nästa gång var vi glada och utvilade.

Snart händer det mycket grejer har jag hört. Emma fyller år och så ska jag fira min första jul. Mormor kom hit en stund idag och hjälpte mamma så att hon fick något gjort. Det blev dammat och städat på vissa ställen, men allt hanns inte med idag. Mormor hjälpte till hon också samtidigt som hon underhöll mig.
Jag roade mig med att sitta i gåstolen, ligga på golvet, leka och sitträna. Jag kan sitta en liten stund själv nu, sedan ramlar jag åt sidan.

1 kommentar:

  1. Bra att du tränar ryggmusklerna också. Lite balans hittar du snart och sen kan du sätta dig själv.

    SvaraRadera