torsdag 9 december 2010

"Titt-ut"

Inatt ville jag inte sova. Jag var snorig och mådde inte alls så bra. Lite efter 2 fick mamma mig att somna om. Vaknade några timmar efter det och då fick jag komma upp och sova hos mamma som fick sitta upp de sista timmarna.

Hon stack iväg på sin ridning och mormor passade mig som tidigare torsdagar. Då passade jag på att sova en stund.
Mormor var rolig idag. Hon hade något grönt i munnen som hon grejade med. Jag kunde inte annat än att se chockad och undrande ut. Mormor skrattade för hon tyckte jag såg rolig ut och rätt som det var så kom det där gröna utflygandes och landade framför mig. Gurka kallades det visst för. Jag såg ännu mer chockad ut men sedan började jag också skratta.

”Titt-ut” är en väldigt rolig lek. Man kan leka den när som helst och var som helst.
Någon kan t ex gömma sig bakom en dörr eller vägg, under bordet osv. Idag satt mamma mitt på golvet och tog en filt över sig. Tänk att lilla jag kan få så många vuxna att göra tokiga saker.

”Titt-ut” är även roligt att leka undertiden som jag ligger på skötbordet.
Här kommer en liten filmsnutt med just detta. Här kan man även se hur duktig jag har blivit i gåstolen.

1 kommentar:

  1. Ännu en dag med olika händelser. Alltid roligt att läsa det "du" skriver.

    SvaraRadera