onsdag 8 december 2010

Utforskar

Ytterligare en natt och en dag då jag har varit snorig och eländig. Trots det så har jag varit på toppenhumör och verkar inte jättebesvärad. Enda gången som det är jobbigt är när jag nyser så att nappen flyger ut. Ja, och när jag sover och får svårt att andas.

Idag har vi haft en lugn hemmadag och inte varit utanför dörren.
Jag har tittat på TV. Rosa Pantern var det idag. Andra TV-program som jag gillar är Nalle Puh, Byggare Bob, Händige Manny och Drömmarnas trädgård. Det sistnämna avskyr både mamma och pappa.

Nu när mamma ska göra grejer som hon behöver båda armarna till, så får hon lägga ner mig i min säng så att hon vet var hon har mig. Det kanske påminner lite om att bli satt bakom galler, men jag har oftast inget emot det. Nu hasar jag runt på mage och kan kika ut mellan spjälorna och har full koll på läget.

Tandsebissingarna växer och jag dreglar en hel del. Dregellapparna räcker inte till, så sådana önskar jag mig i julklapp.

Jag börjar upptäcka så smått att det kan finnas grejer i andra grejer. En kloss kan ligga i en annan kloss osv… Jag har länge undrat vad som finns i en korg i vardagsrummet och nu när jag far fram som en galning i min gåstol tog jag tillfället i akt och kikade efter.

1 kommentar:

  1. Hej Mio.
    Tänk att få två tänder på samma gång. Du blir riktigt fin i munnen.
    Det är klart att du ska undersöka allt. Är det något du inte bör få ta tag i, så är det bäst att mamma och pappa gömmer det.

    SvaraRadera