måndag 3 januari 2011

Bada själv

Idag kom mormor hit och umgicks med mig. Jag hade inte sovit så mycket tidigare på dagen, men verkade vara pigg och glad ändå.
Jag sov bara ca 30 minuter i vardagsrummet, så ikväll var jag trött. Att pappa lekte flygplan med mig gjorde inte saken bättre, men oj vad roligt det var!

De sista kvällarna har mamma satt ner mig i badkaret med lite vatten i. Där kan jag sitta och plaska samtidigt som jag blir kvällstvättad. Det tar ungefär lika lång tid som att krångla med allt på skötbordet och så är det så mycket roligare att bada såklart.
Jag vill gärna sitta själv och leka, men det är halt under rumpan så en sådan där matta hade nog inte varit så dumt. Nu får mamma sitta på golvet bredvid badkaret och hålla i mig (förutom en snabbis då pappa tog kort).

1 kommentar:

  1. En gul anka och två ögon stora som så
    Mio sitter och tänker, vad då på??

    SvaraRadera