tisdag 4 januari 2011

Smakat på glass

Nu snöar det ute igen. Är det lika vitt om några dagar och vi hälsar på hos mormor och morfar ska jag få åka pulka har mamma lovat. Det låter spännande.

Idag målades det under min fot igen. Jag skrattade för penseln kittlade mig. Det var tydligen dags att göra ett fotavtryck i ”mitt första album” igen. Foten hade vuxit en del sedan förra gången.

Jag, Sebastian och mamma gick på promenad idag. Det var jobbigt innan vi kom iväg tyckte mamma, men sedan gick det ganska bra. 2,8 km gick vi och vagnen var nog några cm högre när vi kommit fram. Det samlades massa snö på hjulen.
Vi hade promenerat till Eva, Tiger och farfar som kommit hem igen. Det var roligt att träffa dem och jag var på bra humör hela tiden förutom när jag talade om att jag var hungrig.

Mamma fick en konstig grej och när man tog av pappret fanns det något vitt inuti som satt fast på en pinne. Glasspinne kallades det och jag visade tydligt att jag var intresserad. Jag blev överlycklig när jag fick smaka och tyckte att det var jättegott.

1 kommentar: