torsdag 27 januari 2011

Hälsat på hos Lotta

Det händer grejer varenda dag. Små eller stora, det spelar inte så stor roll. Det räcker att något litet kan hända för första gången så är det stort.
Idag har jag lärt mig en ny grej. När det kommer musik som jag tycker om, eller trumkomp från min keyboard så har jag börjat dansa. Detta roar min omgivning så klart.
Jag har blivit väldigt duktig på att hitta lamor också. Tända eller släckta, det spelar ingen roll. Tänk så mycket jag förstår som inte mina föräldrar förstår att jag förstår.

Mormor var som tidigare torsdagar här och passade mig idag. Jag var tydligen snäll när jag var vaken och så sov jag en lång stund.
När mormor skulle gå så passade mamma på att ge sig av med mig också. Det vankades promenad och mormor var snäll att hjälpa oss ner med vagnen.
Mormor åkte sedan iväg i sin bil och jag och mamma promenerade vidare i solskenet.

Jag var vaken hela tiden och tittade på omgivningen. Ibland hörde jag hur mammas fötter åkte kana för det var riktigt halt på sina ställen. Tur att hon hade vagnen att hålla sig i.
Plötsligt var vi framme hos Lotta. Jag fick busa med massa grejer. Hon drog ut en låda i köket med massa spännande köksredskap i. Jag fick låna, banka och slå och var överförtjust.
Mamma frågade om tips på ”ge- och ta-leken” för jag blir ordentligt sur om någon tar en grej ifrån mig. Lotta försökte med färgglada smörknivar men det gick inget vidare. Jag blev så bitter när hon lånade av mig så jag såg inte att jag fick tillbaks den med en gång. Jag blir nämligen så sur så att jag böjer mig framåt och stortjuter. Ja, detta får vi allt öva på här hemma!

Lotta hade ett roligt vardagsrum också. Ett bord med massa hyllor och fack och i dessa utrymmen låg det tidningar och annat. Jag fick dra ut så mycket som jag ville och det slutade väl med att det mesta låg på golvet. Lotta hade även en fin handväska som jag lånade.
Jag var ordentligt trött när vi skulle hem och somnade innan vi kommit ut från området där hon bor.
Det blev en härlig dag och en lång promenad på nästan 5 km.

2 kommentarer:

  1. Tack goa Mio för att du kom hit och busade idag tillsammans med din mamma <3 Hoppas ni kommer snart igen.
    Har mamma lika färglada smörknivar som jag så har du snart lärt dig att ge och ta ;))
    Puss och kram goding <3 <3

    SvaraRadera
  2. De små sockarna åker av så fort du har fått dem på dig. Hoppas du kan springa på stranden i sommar och känna den varma sanden mellan tårna.

    SvaraRadera