lördag 29 januari 2011

Middagsgäster

Igår kväll och inatt har jag inte mått så bra. Kanske är det en förkylning på gång igen för idag har näsan varit som en kran. Jag har vaknat ganska ofta och varit ledsen så mamma har sovit ca 2 timmar inatt (inte sammanhängande).

Idag har vi varit hemma och tagit det ganska lugnt. Mormor och morfar kom hit och åt middag med oss. Mamma hade stekt revbensspjäll och morfar var nog lite imponerad för han åt som en häst.

Jag har testat min ”lära-gå-vagn” och det var roligt. Jag behöver hjälp så att inte vagnen skenar iväg för mig, annars tar jag små, fina steg. Någon får hålla i den när jag reser mig också för annars så vippar den över och slår mig i pannan.

Vi har tränat på ord idag också. Lampa och katt är säkra kort för de kan jag varje gång någon frågar mig. Anka är jag också ganska bra på, men det låter nästan som ”lampa”. Blomma, boll, apa och näsa håller vi på att träna på nu.

3 kommentarer:

  1. Tacka din familj för en trevlig middag tillsammans.
    Du är duktig och envis. Då lär man sig snart det man vill lära.
    kram mm

    SvaraRadera
  2. Så söt du är Mio och vad du har vuxit sen jag såg dig sist. Du får hälsa till mamma och pappa och be mamma gå in och kika på min blogg. Kram på dig, Ninna.
    http://ninnalindebergsblogg.blogspot.com/2010/08/tradgardssommar.html

    SvaraRadera
  3. Säg till mamma din att hon lägger tegelstenar i din lära-gå-vagn, för då tippar den inte över och går inte så fort :)
    Krya på dig goding.
    Kram Lotta <3

    SvaraRadera