tisdag 1 februari 2011

Bus, skratt och sång

Oj så roligt jag har haft idag! Jag har skrattat, busat och sjungit ihop med andra bebisar. Jag och mamma tog oss bort till öppna förskolan och precis som när jag ser simhallens byggnad eller hoppgungan blev jag alldeles till mig när vi närmade oss.
Idag var det ännu roligare än förra veckan för det var mer kompisar att leka med.
Jag fick dock inte leka som jag ville för mamma flyttade på mig ganska ofta. Jag leker ganska våldsamt ibland så hon var nog orolig att jag skulle göra någon annan bebis illa.
Det fanns en jättesöt tjej som heter Nicole. Hon är 4 dagar äldre än mig och hon hade en röd, fin rosett i håret. Jag träffade även en kille som heter Uno som också var jämngammal. Även de andra bebisarna var roliga och jag pratade med dem också såklart.

Idag var det sångstund och det gillade jag. Men oj så trött jag var på slutet!
Jag orkade knappt sitta upp på den fina stjärnpläden som låg på golvet.
Mamma gjorde välling som jag fick käka på vägen hem och sedan sov jag i 1,5 timme.
Man kunde ”hälla” ur mig från overallen igen och jag bara sov.
Pappa, som var hemma, undrade vad i hela friden mamma hade gjort med mig för han hade aldrig sett mig så trött någonsin… inte ens efter första babysimmet.

2 kommentarer:

  1. Nästa gång du går till öppna förskolan får du hälsa Agneta ifrån Lotta (ifrån Hagaskolan)
    Roligt att ni hittat dit ochkan busa <3
    Saknar dig Mio <3 och din mamma såklart <3

    SvaraRadera
  2. Så roligt att du hittat kompisar som är lika gamla som du. Gillade du rosetten eller tjejen som hade den?
    Sjunga är bra, vad sjöng ni för något?

    SvaraRadera