tisdag 8 februari 2011

Grattis morfar

Hurra, hurra, hurra, hurra!!!
Idag fyller morfar år. Jag och mamma har varit där hela dagen och firat honom och resten av familjen kom ut lite efter 17.

Av oss och av mormor fick han en inramad 60x90 cm-förstoring på ett foto av huset. Mamma tog bilden för några år sedan när alla museigrejer var framplockade. Morfar blev väldigt glad.
Jag sjöng en truddilutt och försökte mig på att spela på pianot. Men än har jag inte lärt mig någon låt. Försöka kan man ju alltid i alla fall.

Jag har fått träffa mycket folk idag. Sara, Hannes och Lina. Lina var mysig att krama!
Håkan, Michelle, Margit, Ingegerd, Evert, morbror, moster och kusinerna träffade jag också. Mormor och morfar var också där hela dagen, men det är ju inte så konstigt.

När vi skulle åka hem var jag rysligt trött och gnällde en hel del. Dagen hade varit lång och natten var lite jobbig.
Det blåste massor! Jag vet inte om det var ovädret eller nåt annat som väckte mig, men mellan 3.30 och 5 var jag klarvaken. Mamma var måttligt förtjust. Men trots att vi har varit trötta har det varit trevligt. Hoppas att morfar också har haft en bra dag.

1 kommentar:

  1. Oj, vad många du träffat idag, på morfars födelsedag. Nästa år får du spela för honom igen.
    Du fick ju provsitta sulkyn utomhus också. Det ska nog bli roligt att få åka promenader med mamma, du såg allting framför dig och satt bekvämt.

    SvaraRadera