onsdag 9 februari 2011

Jungfrupromenad i sulkyn

På förmiddagen idag var jag på strålande humör. Jag busade, skrattade och log och var hur go som helst.
Mormor kom hit och åt sin lunch och det var roligt som vanligt. Mamma lekte ”hitta-grejer-leken” och mormor var lika duktig som mig. Vi tittade på lampan och sedan på blomman… vi var lika snabba på att hitta grejerna.
Mormor tycker om att ”somna mig” så det gjorde hon när alla hade ätit färdigt. När jag vaknade en stund därpå var jag jätteledsen och ingenting var bra. Så höll det på ett bra tag trots välling, torr blöja och gos.

Men när det var dags för promenad i min nya sulky sken jag ungefär som den riktiga solen har gjort idag. Det var härligt och jag satt som en prins.
Jag och mamma gick lite mer än 4 km och så fort vi kom in igen blev jag sur och ledsen.
Jag ylade och skrek fram tills kvällsgröten, sedan var jag glad igen. Jag kanske inte blir mätt på min välling längre?
Nu ska jag snart få duscha och sedan är det natti natti.

1 kommentar:

  1. Du ser nästan ut som en liten hungrig pippifågel när du sitter i sulkyn. Din lilla mun gapar efter mat.
    Det är nog dags för lite mer mat så du blir mätt!!

    SvaraRadera