tisdag 22 februari 2011

Jobbig natt

Inatt mådde jag lite dåligt. Det var jobbigt att andas och så pep det i bröstet.
Mamma ringde sjukvårdsupplysningen och kvinnan i telefonen hörde att jag hade det jobbigt. Hon tyckte att vi skulle ta oss ner till Halmstad eftersom det inte finns någon barnläkare i Varberg nattetid på akuten. Men föräldrarna hoppades på att i alla fall en sköterska på akuten i Varberg kunde ta sig en snabbtitt.
När vi kom dit en stund senare mådde jag bättre och var fullt upptagen att beskåda den starka lampan i rummet.

Sköterskan förklarade att hon inte kunde göra så mycket mer än att titta på mig och om mamma och pappa fortfarande var oroliga fick vi åka till Halmstad.

Vi åkte hem igen och vid 3.30 ca hade nog samtliga i familjen somnat.

Jag har inte blivit sämre under dagen men ack så trötta vi har varit. Har varit fortsatt rosslig, men det är när jag ligger ner eller rör på mig som det är jobbigast.
Vi får se vad det blir för fortsättning på den här trista sjukdomshistorien... det känns som att det får vara nog nu som sagt!

Ikväll fick jag i alla fall göra en ny grej. När det var grötdags fick jag hjälpa till att mata mig själv. Jag var duktig och tyckte att det var roligt. Mamma hjälpte mig att doppa min sked i maten som jag sedan stoppade in i min mun.

Jag hade även vansinnigt kul med en visp och en bunke en stund innan krafterna tog slut för idag. Det har inte krävts så mycket för att göra mig anfådd och trött.
Det är jobbigt när jag vill leka och inte kroppen orkar... då blir jag ledsen.

1 kommentar:

  1. Jag förstår att det är roligare att få låna mammas leksaker än dina.
    Hoppas du får lite i skålen nästa gång, lite ägg eller grädde???

    SvaraRadera