tisdag 15 februari 2011

Öppna förskolan mm

Idag är det tisdag och är jag frisk och kry och inget annat är inplanerat så blir det öppna förskolan till både min och mammas stora glädje.
Idag hade mamma med sig lite frukost till mig, men jag var så chockad över alla bebisar så jag kunde knappt äta. Jag somnade i vagnen på vägen dit och då var det lugnt och skönt och plötsligt när man slår upp ögonen är det kompisar överallt.

Vi lekte en stund i det stora, fina rummet med alla grejerna. Det hade kommit nya leksaker som var jättefina. Jag ville leka med allt på samma gång och var det någon annan bebis som lekte med en leksak så ville jag ha just den leksaken jag också.

Agneta hade en fin docka som jag upptäckte när det var sångstund. Den ville jag också lägga beslag på. Men jag var med och ”sjöng” också. Klappade händerna kunde jag idag med.
Längtar redan till nästa vecka, då jag förhoppningsvis får träffa mina kompisar igen.

På vägen hem somnade jag som en stock efter ca 30 meter. Jag var helt lealös och snudd på okontaktbar när mamma lade ner mig i sängen med overall och allt.
Jag sov så gott så mamma fick väcka mig för att jag inte skulle komma helt i otakt med middag och allt. Det var svårt att få mig att somna om, så nästa gång tror jag att mamma ska ta med sig maten dit så att jag kan äta innan vi går hem.

Nedan kommer en liten film igen. De två första klippen är gamla. Det med bollen är från idag. Nu kan man nästan höra att jag kan säga boll. Titta även hur duktig jag är när jag släpper båda händerna.

1 kommentar:

  1. Roligt att se framsteg. Hålla boll, då har man koll.
    En ny fin blomma på bordet?

    SvaraRadera