fredag 18 februari 2011

Träffat en polis

Idag tog vi sovmorgon och det var skönt såklart. Farbror Krille kom hit en stund och hade med sig frallor och semlor. Jag fick inte smaka, men jag fick mitt bröd och mildost, så jag klagade inte. Jag åt ca en halv brödskiva.

I eftermiddags åkte jag, pappa och mamma till Hajen och handlade. Jag var duktig på att åka kundvagn som vanligt. Innan det var vi även på Babyhuset och köpte hörnskydd som man kan sätta på bord med vassa kanter. Det är ett måste nu när jag studsar hit och dit som en tok.
Jag fick även 2 tröjor som det var 50 % rabatt på som mamma tyckte var fina.

När vi handlat färdigt var föräldrarna hungriga och vi stannar utanför ett ställe. Jag och mamma satt kvar i bilen och väntade på pappa som gick in och handlade.
Mamma gjorde välling till mig (hon hade med sig termos med varmt vatten om jag skulle bli hungrig). Strax efter att jag hade börjat äta hörs en duns och vår bil gungade till. Vi hade blivit påbackade och mamma var snabbt framme med kameran och fick ”smitarens” bil på bild.
Sedan satt mamma i telefon en ganska lång stund och pratade med en polis.

Efter ett besök hos farbror Krille i hans nya, fina lägenhet åkte vi till polisstationen, så nu har jag träffat en polis för första gången i mitt liv. Han var snäll och hade många grejer på sig som var spännande att titta på.

Skönt att det gick så bra som det gjorde och att det bara var bilen som fick en buckla i nummerplåten. Jag satt fastspänd i min bilstol så jag var i tryggt förvar.

Farbror Krille får en rak höger, fast bara på skoj

1 kommentar:

  1. Vad glad du verkar, är det roligt att busa med farbror Krille. Du tränar i alla fall dina muskler

    SvaraRadera