lördag 26 mars 2011

Bjudit på nam-nam


Nu är det mörkt i stugan… familjen deltar i projektet Earth hour som innebär att släcka alla lampor. Det är så mysigt nu, bara massa tända värmeljus överallt. Kanske något som man borde göra oftare samtidigt som man bidrar till en bättre framtid… min framtid bl a.

Idag har vi varit hos mormor och morfar. Mormor var inte hemma när vi kom dit, men när doften av nygräddade våfflor spred sig, dröjde det inte många minuter innan hennes bil rullade in på gården. Kanske kände hon doften ända till Falkenberg?
Vi tyckte lite synd om morfar, att han inte fick en enda våffla igår, så därför blev det våfflor idag också. Ingen var direkt besviken över detta såklart.
Jag sträckte fram min våffla till morfar och sa nam-nam... men han hade sin egna våffla så jag fick behålla min för mig själv.

Vi var ute ganska mycket också. Jag åkte vagn och de andra drog ris till vår kommande påskbrasa och grejade lite i trädgården. En underbar dag med andra ord.

1 kommentar:

  1. Så bra att du kan vara ute, nu när våren kommer.
    Du ska se vad roligt det är att jaga dina syskon till sommaren. De ställer säkert upp och busar med dig. Än så länge sitter du snällt i vagnen.

    SvaraRadera