fredag 25 mars 2011

Våffeldagen


Det har varit en bra dag idag. Jag har busat mycket och vilat mycket också. Två av mina favoritpersoner var här och hälsade på och så blev det överraskning till mellanmålet. Idag är det nämligen våffeldagen och då vankades det ”nam-nam” vill jag lova.

Mamma använde ett recept som inte innehöll socker eller salt så jag kunde äta jag också. Jag fick lite grädde och sylt på dock, men är det fest så är det!

Jag åt själv och var så duktig. Det var så gott så jag laddade händerna med våffla trots att jag redan hade munnen full. Farbror Krille kom också och fick smaka, men han var inte tillräckligt snabb så jag tog hans våffla också. Trist att det bara finns en våffeldag per år.

2 kommentarer:

  1. Du e såå duktig, men synd att inte Selma äter voffla då en radie på 0,5meter e full av mummsiga voffelbitar. Alla åt som tokar var helt klart nöjda, Tack min Älskling.

    PoK Mio /// Papps

    SvaraRadera
  2. Du har tur att din mamma kan baka våfflor.
    Jag tror hon kommer att göra det fler gånger, även om det inte är våffeldagen.

    SvaraRadera