lördag 19 mars 2011

Händige morbror


Det har varit en lång dag och vi har fått gjort en hel del. Mycket tack vare morbror och moster som kom hit på besök idag.
Först fikade vi och moster hade med sig muffins. Jag fick smaka, men det var inte mycket som kom in i munnen. Den förbaskade kakan bara smulade sönder sig och jag blev riktigt irriterad.

Morbror satte upp grinden så att jag inte kan smita upp för trappan och skada mig. Han fixade även sladdar och lite annat.
Sedan blev det röj på övervåningen. Helt plötsligt hade hallen förvandlats till ett rum och rent och fint blev det också med mosters hjälp. De grejade i flera timmar och resultatet blev så bra.
Jag ska hälsa från mamma att hon är såååå tacksam och det är mina syskon och pappa också.

Morbror hade en jättefin verktygslåda, precis som händige Manny, med massa verktyg.
Jag är snabb som en vessla och vips så hade jag fått ta i ”Pang” som hammaren heter.
När jag fyller år så önskar jag mig en egen verktygslåda, helst med Mannys verktyg i.

Sedan blev det storhandling på Hajen. Föräldrarna glömde att ta med sig ljuddämpare idag vilket resulterade i många blickar och även en kommentar från en herre att jag kanske skulle bli hårdrockare när jag blir stor.

3 kommentarer:

  1. Morbror skall fixa en egen verktygslåda till dig, så du kan hjälpa honom nästa gång :)

    SvaraRadera
  2. Gullunge...Gabriella rotar i min verktygslåda när hon kommer åt, hennes favoritgrej är tumstocken :)
    /Ludde

    SvaraRadera
  3. Oj då, vad har du fått tag på. Det är klart att det måste undersökas. Väska står ju bara där med alla konstiga saker.

    SvaraRadera