fredag 18 mars 2011

Klurigt med ord

Ord är något som kan vara klurigt. Det är lätt att det blir missförstånd, men på något vis så har jag ändå rätt, för jag pekar eller tittar på den grej som jag tror att de menar och som jag tror att det är. Det kan bli ganska tokigt på samma gång. Igår tog jag fjärrkontrollen till TV:n och mamma ville ha tillbaks den. ”Ge mamma fjärrkontrollen” och vips så släpper jag fjärrkontrollen och pekar på trollen. Mamma har nämligen en massa troll som bor i en hylla som jag älskar att titta på.
Ikväll när jag badade så lekte alla mina baddjur med mig. ”Nu kommer krokodilen och tar dig” säger mamma och jag börjar låta som en bil ”BRRRRRR”. Kan tänkas att krokodil lät som bil.

Dagens bilder är just från kvällens bad. Jag och mina gamla och nya djur, kannor och annat har jätteroligt i vattnet. Tid och rum försvinner när man får ta sig ett bad.

1 kommentar:

  1. Just nu så längtar jag också efter ett bad.
    Hade görna hoppat ner bredvid dig.
    KRAM!

    SvaraRadera