torsdag 24 mars 2011

Roligt på öppna förskolan

Idag blev det en annorlunda torsdag. Mamma beslutade sig för att stanna hemma från ridningen och röja när ändå mormor var här och passade mig. Men... någon röjning blev det inte. Vem vill vara inne och städa en såhär härlig vårdag?
Istället drog mamma med sig mig och mormor på promenad.
Vi gick förbi öppna förskolan för att hämta min gipsavgjutning (som blev så fin) och för att visa mormor var det låg. Nu när hon vet, kanske vi kan gå dit ihop bara jag och hon någon gång.

När vi kom dit var det lika bra för mig att få härja runt en stund. Ja, mormor blev rastad hon också.
Det var nog 17, 18 bebisar idag. Mammas kusin var där med sin son, så både jag och mamma fick träffa min 3:e-man för första gången. Han heter Malte och var jättesöt!
Till allas förvåning drog jag inte av mig mina strumpor idag… Malte däremot fick vara barfota en stund pga mig. Först drog jag av den ena, sedan den andra.
Vi träffade även Arvid som är nästan jämngammal med mig och hans mamma. Arvid var rolig att busa med.
Passade även på att pussa lite extra på Agnetas fina docka. Undrar när jag ska lära mig att pussas med stängd mun.

Det var extra roligt idag pga 3 grejer...
1. Mormor var med
2. Fler jämngamla kompisar
3. Vi fick dansa till riktig musik och spela på rytminstrument. Det gillade jag!

2 kommentarer:

  1. Du är världens goaste lilla kille Malte är också fin. Hoppas ni ska kunna träffas och leka någon gång.

    SvaraRadera