onsdag 23 mars 2011

Första stegen

Idag har vi haft en inomhusdag, fast bara för det så har vi inte tagit det lugnt.
Först åt vi frukost, sedan fick dammsugaren frukost också. Den är rolig att leka med och idag lekte jag att den var farlig. Jag kröp in i köket ut i hallen, fram och tillbaks, fram och tillbaks.
Sedan lekte jag och mamma med mina leksaker innan det var dags att äta middag.
Hon filmade mig ganska mycket idag så några av mina aktiviteter kan ni se i klippet nedan. Allt från dammsugar-tafatt till sängbestigning och äta luft. Det sista började jag med igår… en fin, turkos duk med fransar ligger på vardagsrumsbordet, jag tar på fransarna och stoppar in luft i munnen och låtsas att det är jättegott. Som vanligt så roar jag familjen med mina nya idéer.

Idag tog jag mina 3 första steg. Jag gick från bordet till soffan. Jag har även blivit väldigt duktig på att stå själv under dagen. Jag stod i nästan en minut och klappade händerna, fast det fick inte mamma med på film (hon fick bara med en kortis)… men det kommer snart bildbevis på hur duktig jag har blivit om jag känner mamma rätt.

2 kommentarer:

  1. Undra vad det var du åt? Påminner duken om något som du fått smaka på eller har du bara en härlig fantasi?
    Balansen börjar komma, sedan går det fort. När du väl börjat gå, så går det undan!!

    SvaraRadera
  2. Du är så rolig min lilla prins. Det hade varit skoj att befinna sig i din kropp och uppleva allt så som du upplever det. Undrar så vad du tänker på och hur mycket du förstår. Det känns som att du förstår så mycket. En klok liten kille är du allt. Älskar dig så mycket. /Mamma

    SvaraRadera