torsdag 14 april 2011

Barfota utan strumpor och skor


Det har varit en rolig dag idag. Först var mormor här på förmiddagen och sedan efter maten gick vi ut i solskenet. Det var dags att gåträna och nu har jag lyckats att få min första gräsfläck. Av alla ställen som är möjliga så lyckades jag få den på näsan. Jag gick lugnt och försiktigt några steg. Sedan blev jag så exalterad att jag glömde att jag skulle gå och studsade på stället… ”tjoff” sa det och där låg jag raklång med ansiktet i 10 cm tjock mossa.
Det gjorde alltså inte ont utan såg bara roligt ut. När jag tittade upp ur mosshavet hade jag en stor tuss på näsan. Mamma och Emma skrattade så att de höll på att kissa i byxan. Jag skrattade jag också.

Skor och strumpor åkte av i vanlig ordning. Men så länge jag inte blir kall om fossingarna så får det vara OK tycker mamma. Jag får önska mig ett par sköna dojor när jag fyller år kanske… några som inte ramlar av så lätt eller är så lätta att plocka av.

Vi övade ganska mycket på att gå och fick mycket frisk luft. Jag ville inte sova middag idag heller så jag var rysligt trött ikväll. Det var skönt och behövligt med ett bad efter att både ha varit ute och busat och efter att ha ätit gröt.

1 kommentar:

  1. Så härligt att du får vara ute i det "gröna" "sköna" gräset. Du har ju nu hittat något som du har nytta av hela livet, balansen. HA ha :)

    SvaraRadera