torsdag 21 april 2011

Emma, mamma och jag

Nu är det snart dags att fira nästa högtid… nämligen påsk. Än så länge har vi inte firat något, men i helgen blir det nog roligt.
Pappa var hemma seeent inatt men jag sov i alla fall gott. Mamma kunde inte sova, så hon var som ett vrak när det var dags att gå upp.
Mormor kom hit lika pigg och glad som vanligt. Det första hon gjorde var att ställa i ordning alla skor som jag haft det stora nöjet att kasta ut överallt i hallen.

När mamma kom från ridningen följde brorsorna med mormor hem. Morfar behöver massa hjälp nu när det snart är dags att öppna museet för säsongen.
Jag, Emma och mamma stannade hemma. Jag sov middag och undertiden bakade Emma muffins. Jag fick smaka när jag hade vaknat igen och det var gott. Hon får lära mig någon dag hur man gör.

Vid 16-tiden fick jag följa med till stallet. Denna gång var det Emmas tur att sitta på hästryggen. Tänk, vilken cool storasyster jag har! Det gick snabbt när hon galopperade!
På vägen till parkeringen träffade vi pappa som kom från jobbet, så han åkte med han också.

Innan det var dags att åka hem till min goda gröt gjorde vi ett besök på Hajen för att storhandla. Jag var duktig hela tiden trots att jag var både hungrig och trött.
Somnade gott när hickan äntligen gav med sig. Nu har jag somnat själv i min säng i ca 3 veckor utan att någon vyssat mig eller matat mig liggandes i famnen.
Jag blir gossad med, nerlagd i min säng med en flaska välling och min goa kanin. Somnar jag inte med en gång brukar jag göra det efter en stund… oftast med fötterna på huvudkudden och utan större protester.

1 kommentar:

  1. Tur att du är så stor så du får smaka på allt gott alla vuxna stoppar i sig.

    SvaraRadera