fredag 22 april 2011

Rosor på kinderna

Imorse kunde inte jag sova och det kunde med andra ord inte mamma heller.
Men vem vill ligga i sängen när det är sol och härligt utomhus?

Det var bara jag, mamma och Emma hemma. Pappa hade åkt till jobbet och brorsorna var i Åkulla.
Efter frukost åkte jag, mamma och Emma också dit.
Mormor höll på att städa i museet och morfar grejade bl a med en traktor. Morfar har massa häftiga saker i museet. Massa stora motorcyklar, telefoner och roliga leksaker.
Plötsligt hade vi fått sällskap på gräsmattan av en gunghäst och en liten, cykel som var lagom till mig.
Cykeln var nog roligast. Den kunde man klättra upp och göra trick på. Mormor var snabb som en iller, men jag var nog lite snabbare. Det gäller att vara på sin vakt, för får jag för mig en grej så går det undan.
Den hade en ringklocka och en rolig anka som tutade när man tryckte på den.

Vi var ute hela dagen och busade. Jag verkar må bra när jag får vara ute och krypa runt som jag vill. När jag är inomhus blir jag lätt rastlös och har svårt att koncentrera mig på en grej. Ute blir jag lugn och harmonisk.

Jag sov bara en liten stund i bilen på vägen dit så när vi åkte hem slocknande jag totalt. Mamma fick bära upp mig sovandes från bilen och jag fortsatte sova när hon lagt ner mig i min säng.
Frisk luft, lek och sol gör en härligt trött. Jag har fått mina första rosor på kinderna av solen och är jättesöt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar