lördag 23 april 2011

Glad påsk

Idag har vi firat påsk… min allra första påsk.
Vi började tidigt och slutade sent och även om dagen blev lång så har jag varit på toppen humör hela tiden.

Först åt vi påskmat. Jag fick riktig mat jag också. Ägg, köttbulle, skinka och korv. Mormors köttbullar var bäst och jag mumsade i mig som bara den.
Sedan tog jag och moster en sväng med vagnen, men jag hade ingen lust att sova.
Jag fick busa runt på gräsmattan istället och det var roligt. När jag blev trött åkte resesängen ut i trädgården och där sov jag jättegott i ca en timma.

När jag vaknade hade påskharen varit i farten. Alla barnen hittade varsitt ägg och där fanns ett till mig också. I mitt ägg fanns det smörgåsrån och en god smoothie med röda bär.

Sedan var det bus igen fram tills kvällsmaten. Den åt vi utomhus i härlig kvällssol. Det blev grillat till de andra. Jag fick gröt och smörgås.
Man ska tydligen elda på påsk också. Det rök något fruktansvärt så jag var inte med, men jag tittade på avstånd med pappa.

Vi var inte hemma innan 20.30. Jag var vaken hela vägen hem och var fortfarande på bra humör och skrattade ihop med Emma och Alex som busade med mig.
Efter lite välling så somnade jag som en stock. Folk smäller smällare utanför och mamma har öppet fönstret, men det verkar inte störa mig.

(Klicka på bilden nedan för mer bilder)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar