lördag 2 april 2011

Lilla vovven


Idag har vi varit hos mormor och morfar. Morbror, moster, kusin Simon och hunden Timmy var också där. Moster och morbror pratade jag inte så mycket med för de var förkylda, men vovven gosade jag med en del. Han är jättestor jämfört med mig… nästan som en häst.

Jag sov efter middagen och när klockan närmade sig fika tyckte mamma att det var dags för mig att vakna. Jag fick en mycket annorlunda väckning med dragspelsmusik. Snopet öppnade jag mina ögon och efter en stund diggade jag med i musiken. Mamma kunde spela dragspel!

Jag hittade en fin ros (konstgjord) och den ville jag ge till mormor. Jag trodde att hon befann sig på övervåningen och var fast besluten om att ta mig dit med rosen i högsta hugg.

1 kommentar:

  1. Du är modig som vågar klappa en sådan stor hund.
    Smaka på allt ska man, alltid spännande.

    SvaraRadera