lördag 30 april 2011

Svårfångade bubblor


Natten har varit lite lugnare och alla har fått mer sömn. Mamma gav mig näsdroppar och den lilla droppen hon lyckades få in verkade ha lite effekt.
Jag är fortfarande snorig så vi beslutade oss för att vara hemma och mysa.

Jag har lekt med mina leksaker och så har jag övat på ett nytt ord som jag lärt mig…”kolla”. Andra saker som är roliga är att ge någon min pekbok för då kan man leka tillsammans. Att ge någon en sko är också roligt för oftast så hamnar den antingen på min fot eller på någon annans. Jag försöker tappert att själv ta på mig skor, men det går inte så bra. Jag vet var de ska vara och det är ju bra.
När någon går in på toaletten har jag lärt mig att det heter ”thjiissa”. När man heller upp vatten i badkaret vet jag vad som väntar… ”badda, badda” och jag blir som tokig och viftar och slår på badkaret. Visst är jag duktig!

Vi var ute en stund på eftermiddagen och blåste såpbubblor. Mamma tog som vanligt en massa kort. VIPS så hittade jag linsskyddet och jag visste var det skulle vara någonstans också. KLICKA HÄR

Nu blir det god mat, mys, kanske lite film och glass. Det är ju ändå Valborg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar