fredag 29 april 2011

Sova??

Igår kväll kunde jag inte sova och detta elände fortsatte hela natten igenom. Jag sov ca 45 minuter och sedan vaknade jag och grät. Mamma höll på att somna ståendes med mig i famnen tillslut. Pappa som skulle upp tidigt imorse hade inte fått mycket sömn han heller.
Efter en jobbig natt trodde mamma att hon kanske kunde få sova en stund på förmiddagen istället, men ack… jag mådde fortfarande dåligt. Näsan rann som en kran och jag sov bara i ca 40 minuter.

Efter middagen gick vi ut en stund. Jag var fortfarande snorig men konstigt nog inte särskilt gnällig eller trött. Fast trött var jag nog egentligen, lyckades bara dölja det väldigt bra.
Vi hade med oss smörgåsar ut och Sebastians smörgås såg så god ut. Jag försökte ta den, men jag lyckades inte.
När vi gick hem igen så gick jag hela vägen hand i hand med Emma och mamma. När vi kom fram till trappan utanför så lyfte jag försiktigt ena benet och VIPS så hade jag tagit ett kliv upp. Så fortsatte jag tills jag gått hela, långa trappan upp.

Sedan blev jag instoppad i bilen tillsammans med resten av familjen. Det bar av till Åkulla och mormor och morfar. Där skulle jag och syskonen vara undertiden som föräldrarna åkte till Gekås.
Vi var ute och busade och jag duktig på att gå runt på gräset. Jag var inne och lekte också och hoppade lite hoppgunga.
Hungrig var jag inte och mormor var lite orolig för att jag inte fick i mig så mycket. Men, jag var så trött!!
När det var dags att åka bilen hem så somnade jag på stört. Väl hemma fick mamma byta blöja på en sovandes Mio. Jag var helt utslagen på skötbordet.
Jag fick en Alvedon som kanske kan hjälpa om jag har ont. Feber hade jag som tur var inte (peppar, peppar) så det rödmosiga på mina kinder var nog en kombination av sol och trötthet… för sova gjorde jag inte i Åkulla heller.

Jag fick i mig en flaska välling i sömnen när jag hamnat i min goa säng och nu hoppas vi alla på en bättre natt så att alla är pigga, välmående och glada imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar