tisdag 19 april 2011

Ute igen

Det har blivit mycket utomhus idag. I förmiddags var vi balkongen ganska mycket. Jag försökte säga balkong och alla tyckte det lät kul… ”kalkongkalkong” lät det.
Sedan fick jag bekanta mig med den nya dammsugaren igen. Mamma försökte med olika trix och avledningsmanövrar och VIPS så var jag inte rädd längre och allt var som det var innan… en dammsugare i mitten, mamma i ena änden och jag i andra.
Nu när jag inte är rädd längre har jag kommit på att denna är mycket tuffare. Den har små lampor som lyser beroende på vilken hastighet den har. Trycker man där så ändras ljudet och ätförmågan. Jag har lärt mig hur man stänger av den och sätter på den också.

I eftermiddags var vi ute på gräsmattan igen. Jag gick riktigt långt själv och ibland så gjorde jag någon snygg vurpa. Emma hade tagit med bullar ut och det var namnam det.

1 kommentar:

  1. Vilken fin keps du har idag! Du blev en fin liten pojk i den.
    Du har en mamma som säker har läst lite psykologi?? I alla fall klarade hon av att ena dig och den "elaka" dammsugaren, som tydligen nu blivit snäll.

    SvaraRadera