lördag 7 maj 2011

Grattis mamma

Idag har jag fått äta tårta igen. Mamma fyller nämligen år och då får man göra sådant. Det var tårtan som blev över sedan mitt kalas igår, men jag gillade den.

Mamma hade bra väder på sin födelsedag som firades hos mormor och morfar och vi kunde vara ute och mysa. Vi var inne och åt middag bara… mormors goda köttbullar (som mamma hade beställt) och chokladpudding som jag inte fick smaka på.

Min nya rutschkana blev placerad på gräsmattan, men än så är jag för liten för att kunna åka själv. Får jag hjälp av någon så tycker jag att det är roligt.
Tänk till sommaren… då kan man koppla in en vattenslang så blir det en vattenrutschkana.

Till fikat kom Eva och även Sara, Peter, Hannes, Lina och hunden Sasha. Vi stannade kvar en stund till innan vi åkte hem.

Ikväll när jag skulle bada ville jag ha en utav krattorna med mig. Det skvätte vatten överallt när jag slog med den och mamma fick byta kläder och torka långt upp på badrumsspegeln. Sedan låtsades jag att allt vatten var mat och att jag åt med krattan. Denna lek roade mig i säkert 15 minuter.
Kvällen avslutades med sagostund med storasyster. Boken vi läste ihop hette passande nog…”Emma och lillebror”.

1 kommentar:

  1. Det var 2 fina bröder på bilden idag.
    Det är lika många år mellan er som det är med din mamma och hennes bror. Hon tycker det bra med en storebror och det gör du också ser jag.

    SvaraRadera