fredag 6 maj 2011

Min första födelsedag

Nu är jag 1 år och jag har blivit firad ordentligt!!
Kl 7 fick jag frukost på sängen och familjen sjöng för mig. Jag förstod nog inte riktigt vad det var frågan om men jag gillade uppvaktningen.
Runt paketet som jag fick satt ett snöre och när jag kom ner på golvet och drog i snöret kom ett annat paket. 4 paket hittade jag… det var bara att följa den röda tråden.

Sedan förberedde föräldrarna inför kalaset och jag lekte med mina nya grejer och så sov jag en stund.

Kl 15 började gästerna komma. Tillslut var det så mycket folk och nya grejer så jag visste inte riktigt vad jag skulle bli av. Jag ville vara överallt och leka med allt på samma gång.
Farfar, Eva, Mormor, morfar, Faster, Mi, Farbror, Monica, Gustav, Marie, Magnus, Amanda, Marcus, Amanda, Anthon, Alvin och så vi i familjen. Det var stundtals ganska trångt, men det gick.

Mamma gjorde tårta (mormor gjorde tårtbottnarna) och hade i massor med jordgubbar, vaniljkräm och så hade hon massor med jordgubbar på tårtan också.
Mitt namn skrev hon med godissnablar som hon formade med hjälp av blomsterpinnar. Tårtan hade ett ljus som spelade ”Happy birthday” och det häftigaste av allt… 4 st isfacklor.
När jag fick tårtan var det nog tänkt att alla skulle sjunga för mig, men det gick inte för brandvarnaren började tjuta.

Sista gästen gick vid 19:30 och 19:20 låg jag i min säng… somnade BUMS… det måste betyda att jag var nöjd med min dag.
Jag fick jättefina presenter och kommer att ha glädje och nytta av allt! Massa tack-kramar från mig!

KLICKA HÄR FÖR MASSA KALAS-BILDER

2 kommentarer:

  1. Åh han är ju söt som socker,,,,,ja Mio alltså hihi.
    Kram Ninna

    SvaraRadera
  2. EN JÄTTEGLAD KILLE.+
    EN STOLT PAPPA.+
    EN UNDERBAR ÅRTA.=
    ETT-ÅRS-KALAS

    SvaraRadera