fredag 27 maj 2011

Hälsat på hos "Nyckelpigan"


Idag på förmiddagen var vi och storhandlade. Skönt att slippa det på eftermiddagen när det är fredag och allt.
Sedan dansade jag och mamma soldansen… och det fungerade!! Efter middagen kunde man skymta blå himmel och sedan kom solen.

Jag, Sebastian och mamma gick på promenad utan direkta mål. Vi hamnade på dagiset där jag ska börja till hösten. Vi fick komma in och titta och det fanns massa roliga grejer där. Mamma hade utan tvekan kunnat lämna mig där idag utan problem. Jag satte igång att leka med bilarna, titta på plastdjur och undersöka matvagnen med en gång. Inte blyg det minsta. Det fanns massa barn där också. Hoppas att jag hittar många kompisar.
Utanför fanns också massa skoj. Gungor, sandlådor, cyklar, leksaker, gräsmatta, koja och en jättestor bil som man kan sitta i.

Avdelningen som jag ska gå på heter som ett rött, litet djur med svarta prickar på… Nyckelpigan. Men innan jag börjar på dagis ska jag ha en lång, rolig och härlig sommar ihop med familjen.

Efter dagisbesöket gick vi upp till ängen. Där kan man rasta hundar, sig själva och sina barn. Det var kul att krypa runt i det höga gräset… fast det var ganska jobbigt.

1 kommentar:

  1. Bra att du inte blir rädd för nya miljöer, stora rum och nya människor (barn). Du kommer säkert att tycka om allt på Nyckelpigan.

    SvaraRadera