lördag 28 maj 2011

Bättre förr?

Glömde skriva en rolig grej som hände igår. Tidigt på morgonen ringde telefonen här hemma… det var Alvin i andra änden. Han hade ringt hit alldeles själv, men mina föräldrar förstod inte vad han ville. Jag tror att han vill träffas snart och leka lite.

Idag har vi varit hos mormor och morfar. Vi köpte en morsdagspresent till mormor på vägen och den var så stor att hon fick ha den en dag i förskott. Mormor blev glad.
Vi åt middag… kåldolmar, potatis och vit sås (mormor hade slut på soja). Jag åt allt utom kålen. Till dessert blev det glass, fast inte i stora lass.

Sedan fick jag umgås med mormor för mamma började rensa ut gamla grejer från badrummet. Det tog hela eftermiddagen och det var mycket som kastades. Gamla, konstiga och lustiga grejer.
Jag kan skatta mig ganska lycklig, för förr i tiden fanns det inte sådana blöjor som det finns idag… då kunde man t ex ha ett par plastbyxor med cellulosa i berättade mormor. Det låter inte så skönt och ganska varmt och kliigt. Byxorna på bilden hade morbror när han var liten… mamma fick säkert äran att prova dem också någon gång.

När det var fikadags fick jag träffa familjens goda vänner från Norge. De har kommit på besök från dess att mamma var liten. De var snälla och goa, men jag förstod inte riktigt vad de sa. Ett ord lärde jag mig i alla fall… ”bankedrill”... det är det norska ordet för slagborr.
Hoppas att vi hinner träffa dem imorgon igen innan de far tillbaka till Norge.

2 kommentarer:

  1. Nu har du ått träffa våra underbara vänner från Norge. Din mamma var bara 6 år första gången de kom hit.

    SvaraRadera
  2. Hård Blöja inte konstigt att dom fick fram puder fort :) snygg design hehe

    SvaraRadera