söndag 15 maj 2011

Hjälpt till

Idag hade morfar öppet museet och vi åkte dit och hjälpte till. Jag hjälpte morfar med den stora motorn, kontrollerade vattenpumparna och charmade damerna som inte var så motorintresserade.

Sedan kom regnet igen, men jag passade på att sova. Undertiden hjälpte mamma mormor att röja i uterummet. Mormor har ett magiskt uterum, det ryms nämligen mer grejer där än vad det får plats. Mamma trollade t ex fram 24 st kaffekannor bara sådär!!
När jag hade vaknat hjälpte jag till och kollade så att inte mormor packade upp grejer som mamma sorterat bort.

Hoppas att det är solsken nästa gång vi åker dit så att vi kan sätta upp min gunga, annars får vi fortsätta att röja inomhus för det är ganska kul det också.

1 kommentar:

  1. Det ska böjas i tid,
    det som krokigt ska bli!

    SvaraRadera