måndag 16 maj 2011

Grattis Basti


Idag fyller Sebastian år. Vi firade honom ordentligt i fredags och lite idag. Han önskade sig mammas cheesecake istället för tårta, och det fick han. Jag fick smaka jag också och det gav tydligen mersmak. Farfar och Eva var här och grattade ikväll.

Imorse kom dr. mormor hit på besök med mina saknade vänner. De hade blivit lagade igen och sedan varit på rehabilitering. Jag kramade och gosade med både nallen ”Boris” och hästen ”Hästen”. Ganska kul för jag visade verkligen att jag hade saknat dem.

Otursdag följde sedan. Jag ramlade ner från min stol som jag klättrat upp på och fick en bula, sedan fick jag en dörr i pannan och ikväll dök jag in i väggen när mamma skulle krångla av mig kläderna. Många bulor med andra ord, men det går över som tur är.

Magen har jag verkligen upptäckt. Den brukar gömma sig under min tröja och jag blir lika glad varje gång jag hittar den. Andra människor har också magar, fast en del vill ogärna visa dem för mig när jag vill lyfta på deras kläder… hmm… undra varför?

Innan kalaset ikväll badade jag och nu har jag blivit bra vän med duschen. Detta underlättar när schampot ska sköljas ur. Det är roligt att både duscha och bada på samma gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar