tisdag 24 maj 2011

Inlåsta mamma


Igår kväll gick sovrumsdörren sönder vilket resulterade i en ganska spännande morgon.
När jag vaknade så var syskonen uppe och tog in mig i vardagsrummet så att mamma skulle få vila en liten stund till. Emma stängde dörren och ja… sedan gick den inte att öppna. Där inne fanns mamma och katten och kunde inte komma ut.
Det slutade med att bostadsbolaget fick komma hit och bända upp dörren med en kofot.
Alla var glada och det hade inte gått någon nöd på varken mig, mamma, katten eller mina syskon som fick stanna hemma från första lektionen.

Vädret har varit väldigt konstigt idag. Det har blåst nästan hela dagen, haglat, regnat och varit sol om vartannat. Det var mysigt att vara inne och leka med bilarna och gosa med fårskinnsfällen som jag fick av mormor för längesedan.
Precis när jag hade somnat så ringer det på dörren. In brötar två farbröder med en inplastad dörr som lät konstigt. Jag blev rädd och fick dessutom inte sovit färdigt. Humöret var inte på topp, men farbröderna hade verktyg med sig, så de var inte farliga så länge.
Den nya dörren kom på plats… någon dag kommer det snickare hit som ska laga dörrkarmen. Den gick sönder av kofoten så allt ska bytas ut.

Ikväll var vädret lite bättre och jag fick komma ut på gräset och springa av mig. Det var härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar