onsdag 25 maj 2011

Med mormor på lekplatsen

På förmiddagen var det inget roligt väder. Jag och mamma lekte med mina leksaker och idag försökte mamma lära mig hur man trär på olika träklossar med hål i på en pinne. Jag tyckte att det var roligt att plocka bort dem när mamma hade trätt på dem… så höll vi på länge och det var lika kul varje gång.

Efter middagen var det sol. Mormor kom hit innan hon skulle hem till morfar, så hon fick följa med mig och mamma till lekplatsen. Det tyckte hon nog var roligt.

Mormor hade konstiga fötter och ben idag. Osynliga strumpor som ändå inte var osynliga… det kändes konstigt att ta på dem och jag verkade klura länge på hur allt hängde ihop.
Mamma och mormor skrattade… jag är makalös på att hitta små detaljer och ger mig inte innan jag blivit klokare på hur grejen fungerar.
Tillslut hittade jag en ände på det konstiga benet och då var jag nöjd.

1 kommentar:

  1. Det var roligt på lekplatsen idag. Jag hade gärna satt mig på en gunga och "svischat" fram och tillbaka en stund. Det där med ben - det var min hud som kändes konstig förstår jag. Du hittade ju ett riktigt ben längre upp.

    SvaraRadera