söndag 1 maj 2011

Kall och blåsig 1:a maj


Idag är det första maj och 5 dagar kvar tills den stora dagen. Men jag har redan fått mina första 1-årspresenter… min allra första verktygslåda. Det fanns en såg, en hammare, en skiftnyckel, en tång, en tumstock, ett vattenpass, en skruvmejsel, en stjärnmejsel och en fast hylsnyckel i den fina lådan. Nu är jag coolare än ”händige Manny”!
Jag fick en vagn också som jag kan ha med till stranden. Där i fanns grejer att bygga sandslott med… hink, spade, sil, vattenkanna, kratta och formar. Tänk vad kul jag kan ha på stranden nu.
Dessa fina grejer fick jag av morbror, moster och kusinerna. Tack så mycket!

Det blev inte så mycket 1:a-majfirande. Det såg varmt ut ute, men ack vad det blåste och vinden var rysligt kall.
Annars går man ut i skogen och myser med fika och godis, nu fick det bli i mormor och morfars trädgård och i deras uterum och det gick ju bra det med.

Jag är fortfarande snorig och eländig. Humöret är inte alls på topp på kvällarna och nu har jag kommit på hur man gör när man spottar ut mat. Det slutade med att jag inte fick någon gröt ikväll för jag bara gnällde och tramsade.
Efter en stunds lekande med mina nya grejer fick jag välling och jösses så trött jag var. Somnade innan flaskan var tom så jag antar att jag kommer vara ganska hungrig nästa gång jag vaknar.

1 kommentar:

  1. Vad du blir ompysslad och vilka fina presenter du redan fått.

    SvaraRadera