torsdag 5 maj 2011

Mio och ballongen

Idag har mormor passat mig en stund på förmiddagen igen. Vi lekte med mina och med kattens nallar. De fick kläder på sig så att de slapp frysa.
Mormor gjorde ett fint tåg av klossar, bilar och allt möjligt. Hoppas att jag får lite fantasi från henne för då lär jag inte ha tråkigt i första taget. Vi läste bok också och jag snappade säkert upp något nytt ord.

I eftermiddags handlade vi grejer till min tårta. Det blir ingen avancerad variant, men förhoppningsvis väldigt god. Jag ska självklart få smaka!

Det känns i luften här hemma att något är på gång. Syskonen verkar ha något i görningen och så även föräldrarna. Jag var klarvaken och ville inte alls sova utan stod i sängen och pratade och grejade. Sebastian och Emma blåste upp några ballonger och detta roade mig märkbart. Tänk att man kan ha så roligt med en ballong…
Efter denna hysteriska skrattstund somnade jag som en stock.

Hoppas att vi alla får sova gott inatt för imorgon blir det en lång och spännande dag. Min allra första födelsedag!!

1 kommentar:

  1. Ett hjärtligare skratt får man leta efter!!!

    SvaraRadera